| یکشنبه، 07 خرداد 1396
| تاریخ آخرین ورود موفق |
| تاریخ آخرین بروزرسانی 1396/03/07 16:43:46 |
حاضرین در سایت:9845 | بازدید امروز:162416

منشور اخلاق حرفه ای صنعت بیمه


کلیه فعالان صنعت بیمه کشور به اصول اخلاقی زیر متعهد هستند:

پایبندی به مقررات و تعهدات

1.    احترام و توصیه به رعایت قانون و مقررات و عدم تلاش برای بی‌اثر کردن آنها؛
2.    برخورد با همکاران و واسطه‌هایی که از طرق غیراخلاقی از جمله پرداخت رشوه به بازاریابی می پردازند؛
3.    عدم چشم پوشی نسبت به تخلف دیگران و همکاری برای کاستن هرگونه فساد؛
4.    پایبندی به قول و تعهد خود و وفاداری به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد؛چه آشکار باشد چه پنهان؛
5.    پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛
6.    رعایت و حمایت از رقابت آزاد و عادلانه و پیروی از اصول بیمه گری، به ویژه در تعیین نرخ و شرایط؛

عدالت و انصاف

7.    تعیین دستمزد همکاران به صورت منصفانه و پرداخت کارمزد نمایندگان و کارگزاران طبق ضوابط؛
8.    رفتار منصفانه با مشتریان و طرف های تجاری در همه جوانب؛
9.    پرهیز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاری با ابزار غیراخلاقی و غیرصادقانه؛
10.    تعیین نرخ حق بیمه بر پایه اصول فنی، معقول، منصفانه و در خور شرایط بیمه بدون تاثیر از رقبا؛

شفافیت و صداقت

11.    صداقت و راستی در مبادله اطلاعات و نیز خودداری از عرضه گزارش‌های فریب دهنده، پنهان‌کاری و حذف هدفمند برخی از اطلاعات؛
12.    خودداری از ارائه اطلاعات نادرست در تبلیغات و اطلاع رسانی؛
13.    انتشار مستمر اطلاعات دقیق مالی و ویژگی‌های حرفه‌ای خود به صورت واقعی؛
14.    اطلاع‌رسانی به موقع به بیمه‌گذاران نسبت به بروز هر گونه تغییرات موثر در ادای تعهدات؛
15.    توجیه کامل مشتریان نسبت به شرایط پوشش بیمه و محدودیت های دریافت خسارت؛
16.    برقراری روابط شفاف با مشتری به گونه ای که امکان هیچ نوع سوء استفاده نباشد؛

حفظ کرامت انسانی

17.    خودداری از تقدیم و دریافت مسرفانه هدیه و برگزاری بیش از حد برنامه‌های سرگرمی و تفریحی برای طرف‌های تجاری؛
18.    انتخاب همکارانی که به اصول اخلاق حرفه‌ای متعهدند و از هر گونه آلودگی به ارتشا و پرداخت های غیرموجه مبرا می‌باشند؛
19.    محترم دانستن و حفظ حریم خصوصی مشتریان، همکاران و رقبا؛

رعایت حقوق اجتماعی

20.    احترام به منزلت و حقوق انسانی و شهروندی افراد و پاسداری از آن؛
21.    احترام به فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات مشتریان؛
22.    سلوک و عدم کینه‌توزی با منتقدانی که سخن از نقض قانون و مقررات می‌گویند و عملکردها را نقد می‌کنند؛
23.    مقابله با پولشویی و هر گونه فعالیت دیگری که پشتیبان بزه‌های سازمان یافته باشد؛
24.    پاسداری از طبیعت، محیط زیست و توسعه پایدار؛
25.    همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و حمایت از آن دسته از تدابیر عمومی که سبب تقویت توسعه صنعت بیمه می‌شود؛
26.    پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز؛
27.    احترام به حقوق مالکیت مادی و معنوی رقیبان؛

 


تاریخ انتشار:دوشنبه، 13 بهمن 1393 ساعت 13:55:39 تاریخ آخرین ویرایش:دوشنبه، 13 بهمن 1393 ساعت 13:55:39 توسط:روابط عمومی تعداد بازدید از این صفحه:18438